שחר מרקוס: דפוס עצמי

האם יש גבול לכמות השכפולים שהאמן יכול לייצר מעצמו?

חמישי, 06.04.17, 20:00

ראשון, 24.12.17

אוצרת:

שקד שמיר

בימי חמישי ושישי כרטיס הכניסה לתערוכה שחר מרקוס: דפוס עצמי" יעמוד על 20 שקלים בלבד.

נגיש

לפרטים נוספים:

04-9127090

שתפו

שחר מרקוס הינו אמן מיצג המתמקד ביצירה של עבודות וידיאו ופרפורמנס. בתערוכה מייצר האמן מעבר בין דימוי נע לקפוא באמצעות טכניקת ההדפס. בתערוכה מציג מרקוס עבודות וידאו מן השנים האחרונות, לצד הדפסים המשתמשים בוידיאו כחומר גלם ליצירה מחודשת. העבודה בטכניקת ההדפס נבעה מרצונו של מרקוס להעביר את עבודות הווידיאו למדיום אחר ולהטעינן במשמעויות חדשות. באמצעות שינויים עדינים בין הדפס להדפס, המתבטאים בנגיעת צבע קלה, בהשמטת אלמנטים או בשינוי גוון, האמן מזמין את הצופה להתקרב ולאתר את הייחודיות הטמונה בכל אחד מהדפסיו. 

 

עבודת הווידיאו Leap of Faith, לדוגמה, נוצרה כמחווה לקפיצה האיקונית של האמן איב קליין. בגלגולה כעבודת הדפס היא שואבת השראה מהשילוב בין אופניים ותווים, המופיע ברישום To Have the Apprentice in the Sun של מרסל דושאן. ביצירה זו מתואר רוכב אופניים מדווש במעלה גבעה, על רקע דף תווים ריק, כאשר תנועתו מעלה מקבילה לסולם מוזיקלי עולה. בשתיים מעבודות ההדפס של מרקוס הדימוי של רוכב האופניים מופיע על גבי תווי הסימפוניה השנייה של גוסטב מאהלר, שליוותה את עבודת הווידיאו שלו אין אמן בעירו. באופן זה ההדפס מתרחק מהקשריו המקוריים של הווידיאו וחושף משמעויות חדשות. בדומה לכך, עבודת ההדפס הזורע, המקפיאה דימוי מן הווידיאו Seeds, חושפת התייחסות לציורו הנודע של ז'אן פרנסואה מילה, הנושא אותה כותרת.

 

בעבודותיו משתמש מרקוס בגופו ככלי מרכזי וכזירת התרחשות. התוצאה מתאפיינת במתח הנע בין חשיבות עצמית ובין הומור עצמי. הוא מחליף זהויות, אך נותר השחקן הראשי, וכן מבטא את שאיפתו הנרקסיטסטית של הסובייקט לברוא עצמו מחדש. הווידיאו וההדפס משמשים אותו לשכפול דמותו שוב ושוב. מכלול יצירתו מתייחס בתמהיל של רצינות והומור לתרבות העכשווית, המקדשת את הייצוג העצמי המוגבר ואת המירוץ להגשמה עצמית אינסופית.   

  

מחיר כניסה מיוחד לתערוכות בימים חמישי ושישי

כרטיס ב- 20 ש"ח בלבד

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה