"מיומנו של אמן"

תערוכה קבוצתית

חמישי, 08.11.18, 20:00

שני, 10.06.19

אוצרת:

סבטלנה ריינגולד

נגיש

לפרטים נוספים:

04-6030800

שתפו

 

תערוכה קבוצתית חדשה המציגה מגוון רחב של ספרי אמן, שבבסיסם עומדת תפיסת
החיים כמסע, הבא לידי ביטוי באמנות.

יומני אמן אלו הם פריטים בעלי עוצמה. הם מאפשרים טיולים בזמן, משמשים כבתי מלאכה זעירים ומציגים מהלכי עבודה אפשריים, כשלב בדרך ליצירה הסופית. הספרים/היומנים המוצגים בתערוכה מציעים לצופה מסע לנבכי ה"אני" בתוך המציאות הגלובלית העכשווית. כל אמן מתמודד בדרכו עם שאלות של שייכות וזהות לאומית, משפחתית ואינדיבידואלית בתוך עולם האמנות והמדיה העכשוויים. התערוכה בוחנת את היומנים של האמנים כספרי מסע חזותיים שמלווים את חייהם, ככלי התבוננות המשלב בין יומן לא־מילולי ובין יומן כתוב.

בין ספרי האמן העכשוויים מוצגים גם ספריו של האמן הרמן שטרוק, המהווים פרק חשוב במכלול יצירתו. הם מציגים בפנינו עידן שבו הספר נחשב לתרבות בפני עצמה, אשר עוררה יחס של הדרת כבוד. ספרים אלו משקפים את מסעותיו הרוחניים של שטרוק כעין יומני מסע של החיים – יומנים כארכיב מגוון ורב-כיווני, כאוסף "מחקרים" של הדמויות שפגש, כביטוי של אמן שליקט דרך מסעותיו שברירי נוף והתרחשויות אנושיות. הבסיס ליצירה הגדולה של שטרוק טמון באהבת הספר כשותף המלווה את האדם במשך חייו.

 פרק נוסף בתערוכה מוקדש לספרי אמן של נשים, המעוררים דיון מגדרי בהתייחס לתהליכי היצירה המתוארים. ביצירה של היומן האישי, שהוא למעשה גם ספר-אמן, ניכרת הזיקה בין פעולת הציור והרישום לבין פעולת הכתיבה. עבודות אלו מבטאות את הסמכות האינטימית שכל יוצרת מנכסת לעצמה באמצעות הייצור של הספר בעידן שבו משתנים יחסי הכוח בין המינים.

 

 

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה