"סימה לוין: דיאלוג עם קפקא"

תערוכת יחיד

חמישי, 08.11.18, 20:00

שני, 10.06.19

אוצרת:

סבטלנה ריינגולד

נגיש

לפרטים נוספים:

04-6030800

שתפו

סימה לוין מציגה פרויקט חדש של סדרת עבודות תחריט וחיתוך עץ, שהוכן במיוחד לתערוכת היחיד שלה במוזיאון הרמן שטרוק. בסדרה זו האמנית משלבת בין המציאות היומיומית של יצירתה בסטודיו לבין דמותו וסיפוריו של הסופר פרנץ קפקא. עבודות אלו יוצרות מארג חזותי הממזג בין ממשות ובדיון וסוחפות את הצופה לאווירה אירופית מלנכולית וכובשת. הספרות והאמנות החזותית מקיימות ביניהן קשר של הפריה הדדית ארוכת שנים, ובהקשר זה יצירתה של לוין מתחברת לעיסוקו הענף של הרמן שטרוק ביצירת ספרים.

 

מתוך הטקסט שכתבה האמנית על יצירתה: 

מקרה מעצב בחיי האישיים הביא אותי לקרוא את יצירותיו של קפקא מחדש.

חזרתי אל זיכרונותיי מפראג הקסומה והמיסטית ב־2014. הרגשתי שקפקא בכבודו ובעצמו מטייל אתי ברחובות פראג העתיקה. כך נולדה הדמות של "איש קטן", לבוש שחור, שמטייל איתי בסמטאות הצרות של העיר ומסביר לי "שמלחמות גדולות נולדות מתוך מילים קטנות".

קפקא ודאי השפיע וימשיך להשפיע על אמנים מכל תחומי האמנות כולל האמנות הפלסטית. הוא חי ויצר בתקופה של מלחמת העולם הראשונה ובתקופה של אקספרסיוניסטים גרמני. האמנים מקבוצת "הגשר" המפורסמת ודאי השפיעו והושפעו בו־זמנית מיצירותיו.

ברומן המשפט האדם מתעורר בבוקר ומגלה האשמות נגדו – מצב אבסורדי של תסכול וחרדה. המחשבות על האדם כאישיות והתייחסות של החברה לאינדיבידואל כיוונו אותי לקרוא מחדש גם את הנובלה הגלגול ואת הרומן הטירה. לא ניסיתי לאייר את יצירותיו של קפקא אלא להעביר לצופים אווירה קפקאית נצחית שהיא אקטואלית גם לתקופתנו. 

(סימה לוין, 2018)

 

סימה לוין, נולדה בקישינב, מולדובה, 1957, חיה ויוצרת בעפולה 

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה